Alle nieuwsitems

Terug

Veranderen doet pijn

Veranderingen kun je organiseren

27 maart 2014 7:56 door John van Dongen
745 keer bekeken


Binnen ons voortgezet onderwijs wordt steeds meer de noodzaak gevoeld om te veranderen. Maar wat is eigenlijk veranderen? Welke redenen kun je bedenken om te veranderen en aan welke veranderingen heb je dan wat? Gaat het bij de gewenste verandering om de schoolorganisatie, de manier van lessen verzorgen of ouderparticipatie? Wil men van schoolmethode naar blended learning?

Willen docenten hun eigen lesmaterialen gaan arrangeren, bijvoorbeeld met behulp van VO-Content? Heeft de school er belang bij dat er veranderingen worden doorgevoerd die invloed hebben op de schoolpopulatie, het personeel of zelfs het gebouw en de technologische infrastructuur? Of zou een verandering een positieve invloed moeten hebben op zaken als leermiddelenbeleid en financiën, functiemix of de wijze waarop de school het hoogste rendement kan halen uit het aangeboden onderwijs?

Misschien biedt onderstaande whitepaper van Edutactiek u hierbij alvast wat handvatten.